Autodesk Vault: Dokumenttienhallintaa (DM) ja tuotedatanhallintaa (PDM)

Usein puhuttaessa PDM-järjestelmästä painoalue on kuitenkin vahvasti suunnitteludokumentaation hallinnassa. Etenkin siirryttäessä 3D-suunnittelujärjestelmään, CAD-mallin rakenne alkaa usein automaattisesti muistuttaa tuotteen rakennetta. Autodeskin Vault-tuoteperhe on jaettu kahteen tuotteeseen: Vault Workgroupiin ja Vault Professionaliin. Workgroup pitää sisällään dokumenttien elinkaaren hallinnan revisioineen ja lukituksineen, Vault Professionalin ominaisuudet pitävät näiden lisäksi sisällään replikoinnin, BOM-datan hallinnan (PDM) ja suunnittelumuutoshallinnan (ECO). Alla olevassa taulukossa on käyty lävitse pääominaisuudet eri versioissa.
Useissa toimialakokoelmissa (Autodesk Industry Collection) on mukana Vault Basic-versio, joka on ensiaskel tehokkaaseen tietokantapohjaiseen dokumenttienhallintaan mahdollistaen ryhmätyöskentelyn.

PDM-järjestelmän käyttöönotto

Asennus on helpoin osa Autodesk Vaultin käyttöönottoa. Vault tarjoaa monipuoliset työkalut eri toimintojen määrittämiseen, jotka saattavat olla haastaviakin, jos olet määrittämässä ja konfiguroimassa PDM-järjestelmää ensimmäistä kertaa.
Autamme mielellämme, jos tavoitteenasi on joustava ja tehokas järjestelmä, joka tehostaa suunnittelua ja tuotetiedonhallintaa ja on tarvittaessa osa yrityksen laajempaa IT-infrastruktuuria. MekSystems on erikoistunut etenkin suunnittelukeskeiseen tiedonhallintaan ja olemme toteuttaneet lukuisia kustannustehokkaita tiedonhallintaprojekteja niin pieniin kuin suurempiinkin suomalaisiin teollisuuden yrityksiin. Ratkaisuihimme sisältyvät myös eri järjestelmien linkittäminen keskenään, jolloin kertautuva tiedonsyöttäminen minimoidaan. Samoin olemme toteuttaneet erityyppisiä julkaisumoottoreita CAD-dokumentaation julkaisuun eri formaatteihin halutuille osapuolille.

Tutustu eri Vault-versioiden ominaisuuksiin (engl.)